Klantenservice
Bestellen & leveren
Hoe moet ik een bestelling plaatsen?
Bij Sieraadcenter.nl kun je eenvoudig in enkele stappen je bestelling plaatsen:
1. Navigeer naar het gewenste product en klik op 'In winkelwagen'
2. Je wordt nu doorgestuurd naar de winkelwagen. Hier kunt je je bestelling afronden via 'Bestelling afronden' of verder winkelen;
3. Nadat je op 'Bestelling afronden' hebt geklikt kun je kiezen om een account aan te maken of de bestelling te plaatsen zonder account. Om een bestelling zonder account te plaatsen klik je op 'Doorgaan';
4. Je komt nu bij de voortgang van je bestelling. Hier kun je het adres invoeren waar je bestelling naar verzonden moet worden. Een onderscheid tussen factuur- en verzendadres is mogelijk;
5. Door op 'Volgende stap' te klikken, kun je de gewenste verzendmethode en betaalmethode selecteren;
6. Aan het einde kun je je bestelling controleren en eventueel een opmerking plaatsen;
7. Klik op 'Plaats bestelling' en betaal je bestelling via de door jouw gekozen betaalmethode.
Hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Wij houden je op de hoogte van de vorderingen van je bestelling. Zo ontvang je een bevestiging wanneer je betaling is ontvangen en wanneer je bestelling is verzonden. Indien je bestelling via PostNL pakketpost wordt verzonden, ontvang je van ons een Track & Tracenummer waarmee je je bestelling kunt volgen.
Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Als je je bestelling of een product daaruit wil annuleren dan kun je onze klantenservice mailen op e-mailadres [email protected]. Zodra je bestelling succesvol is geannuleerd, komt je betalingsverplichting te vervallen. Eventuele betalingen worden dan zo spoedig mogelijk teruggestort. Het is mogelijk dat je bestelling niet meer geannuleerd kan worden omdat deze al is verwerkt. In dit geval ontvangt je een e-mail waarin wij aangeven dat de zending aan onze bezorgdienst is overgedragen. Je kunt je bestelling uiteraard binnen 14 dagen retourneren.
Waarom is mijn bestelling geannuleerd?
Bestellingen worden om verschillende redenen handmatig of automatisch geannuleerd in ons systeem. Als dit bij jou het geval is, ontvang je hiervan automatisch bericht. Bij een geannuleerde bestelling vervalt je betalingsverplichting of je ontvangt het reeds betaalde bedrag terug.
Een artikel of een bestelling wordt geannuleerd om uiteenlopende redenen:
- Het artikel is niet leverbaar
- De bestelling is na 14 dagen nog niet betaald
- Je hebt twee bestellingen geplaatst met dezelfde inhoud, waarvan één betaald, en één niet betaald
Vóór annulering wordt je altijd geïnformeerd over de stappen die je kunt nemen om annulering te voorkomen. Mocht de bestelling in jouw ogen onterecht zijn geannuleerd of mocht er onduidelijkheid zijn over de oorzaak hiervan, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Informatie over facturen en betalingen
Hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Op de pagina 'Mijn bestellingen' kun je al je bestellingen inzien en de status ervan bekijken. Facturen krijg je per mail toegezonden. Ben je een factuur kwijt, dan kun je deze opnieuw aanvragen door een bericht te sturen naar onze klantenservice.
Ik heb mijn factuur betaald, maar zie het bedrag nog open staan in mijn account
De verwerking van een betaling is afhankelijk van de gekozen betaalmethode. Elke betaalmethode heeft een bepaalde verwerkingstijd. De meeste betaalmethoden geven meteen de status door. Bij bankoverschrijving kan het 2 werkdagen duren voor je betaling is verwerkt. Totdat de betaling is verwerkt staat het factuurbedrag nog open in je account.
Kan ik de gegevens op mijn factuur nog aanpassen?
Het is niet mogelijk om factuurgegevens achteraf aan te passen of te wijzigen. Wijzigingen kun je tijdens het bestelproces invoeren in je account. Wanneer de bestelling is afgerond, zijn ze per direct van kracht.
Ik wil graag een kopie van een factuur hebben, hoe kom ik daaraan?
Je kunt helaas niet via je account een kopie van uw factuur opvragen. Je kunt een kopie aanvragen door een bericht te sturen naar onze klantenservice.
Waarom heb ik een betalingsherinnering ontvangen?
Wanneer je een betalingsherinnering hebt gekregen, dan hebben wij voor (een deel van) de betreffende bestelling nog geen betaling van je ontvangen. Wij vragen je dan het openstaande bedrag zo snel mogelijk te betalen.
Hoe kan ik mijn betalingsherinnering betalen?
In de mail van de betalingsherinnering staat exact beschreven hoe je dient te betalen.
Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, maar ik heb al betaald.
Wanneer je een betalingsherinnering hebt ontvangen en je hebt de betaling langer dan vijf werkdagen (zeven werkdagen vanuit België) geleden voldaan, dan verzoeken wij je vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice per e-mail. Wij vragen je om de volgende informatie betreffende je betaling mee te zenden:
- Wanneer heb je het aankoopbedrag overgeschreven?
- Naar welk rekeningnummer heb je het aankoopbedrag overgeschreven?
- Vanaf welk rekeningnummer heb je het aankoopbedrag overgeschreven?
- Wat heb je vermeld in de omschrijving?
Zodra wij deze informatie van je hebben ontvangen, kunnen wij jouw betaling zo spoedig mogelijk controleren en afronden.
Garanties en defecten
Bij Sieraadcenter.nl heb je altijd een garantietermijn van 12 maanden.
Als je een (defect) artikel hebt, kun je mailen naar [email protected]. Je zult vervolgens zo spoedig mogelijk een reactie krijgen.
Mijn bestelling is beschadigd, wat nu?
De producten van Sieraadcenter.nl worden zorgvuldig verpakt en gecontroleerd. Toch kan het voorkomen dat je een product niet in goede staat ontvangt. Als dit gebeurt, dien je dit binnen vijf werkdagen bij ons te melden. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar [email protected]
Let op: wij verzoeken je om enkele foto’s mee te sturen van de schade. Aan de hand van de foto’s proberen wij een passende oplossing te vinden.
Suggesties en klachten
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie
Wij staan altijd open voor suggesties en zullen deze met zorg behandelen om onze dienstverlening nog beter te maken. Wanneer je suggesties hebt, ontvangen wij deze graag op [email protected].
Wij doen er alles aan om je bestelling met de grootste zorg te behandelen. Mocht je echter een klacht hebben over onze dienstverlening dan horen wij deze graag om hiervan te leren en onze dienstverlening te verbeteren. Als je van mening bent dat één van onze medewerkers je niet naar behoren heeft behandeld, als je niet tevreden bent over de afhandeling van je bestelling, of als je ergens anders ontevreden over bent, dan vernemen wij dat graag.
Je kunt je klacht mailen naar [email protected]. Zodra wij de klacht hebben ontvangen, sturen wij je hiervan een bevestiging. Vermeld bij een klacht je naam, adres en ordernummer zodat wij de klacht zo snel en effectief mogelijk kunnen verwerken. Ons streven is om binnen één week inhoudelijk op je klacht te reageren.